• Easy life
  • Lifestyle

Door Renault Nederland

01-11-15

Voor de Renault Design Award 2015 kregen vier jonge, talentvolle designerduo’s de opdracht om een lifestyleproduct te ontwerpen dat het leven eenvoudiger maakt. Ieder designerduo werd gekoppeld aan een levensfase uit de Renault designstrategie beginnend met ‘love’ en eindigend met ‘wisdom’. Inmiddels is de winnaar bekend, maar we blikken graag nog even met jou terug op deze spannende designwedstrijd.

Het designproces ging volgens de zogenaamde ‘pressure cooking’ methode.  De designers kregen in totaal 48 uur de tijd om de opdracht van Laurens van den Acker, Directeur Industrial Design bij Renault, te verwerken tot een lifestyleproduct.

De deelnemers
De deelnemers bestaande uit vier designerduo’s, waren een gevarieerd gezelschap met interessante specialisaties. Ontdek de achtergronden en de inspiratiebronnen van de verschillende deelnemers:
Team Love
Studio Thier&vanDaalen
Team Explore
Studio Nuance
Team Play
Joost Jansen & Jesse Kirschner
Team Wisdom
Alissa + Nienke

De juryleden
De designerduo’s werden beoordeeld door een jury van specialisten uit de design- en autowereld, onder leiding van Laurens van den Acker, Senior Vice President Corporate Design Renault.

Naast Laurens bestond de jury uit:
Elmer van Grondelle van de TU Delft, oud-docent van Laurens van den Acker
Daan van Tulder van Ultra Studio, designer en winnaar Renault Design Award 2013
May-Britt Mobach van Amayzine.com, fashion-ondernemer,
Ton Roks van automagazine Octane, autojournalist

De designwedstrijd was te volgen middels een vierdelige serie op YouTube. Wij zetten ze hier nog even voor je op een rij:

De briefing
Aflevering 1

Het eerste jurymoment
Aflevering 2

Van concept naar prototype
Aflevering 3

De ontknoping
Aflevering 4

Samenvatting

Het winnende duo is inmiddels bekend, maar welke ontwerp was jouw favoriet?

Leave a Reply

Your email address will not be published.