• Easy life
  • Lifestyle

Door Renault Nederland

10-12-15

Samen ‘Extreme’ pionieren!

Marjolein Ruitenbeek - senior accountmanager Branded Content, RTL Nederland over Extreme Roadtrip.

Het liefst zou ik mijzelf voorstellen als een stoere chick die in haar vrije tijd parasailt, altijd op het water te vinden is op zoek naar de hoogste golf en tijdens vakanties de hoogste berg beklimt voor de volgende kick. Het tegenovergestelde is waar; ik probeer adrenaline te vermijden en sta al te stuiteren van een rustig kopje koffie. Om helemaal zen te blijven doe ik aan yoga. Maar voor mijn werk ga ik een spannende uitdaging echter zeker niet uit de weg.

Zomer 2015 kwam er zo’n opdracht bij RTL binnen: Bedenk een 360 graden content partnership waarin we de doelgroep van de Renault Kadjar engagen en inspireren door het extreme sports domein te claimen en zo mannen 35-49 te motiveren. Stop watching, start living! Na enkele jaren intensief samen te werken – aan o.a. Holland’s Next Top Model – weet ik wat Renault belangrijk vindt en vertaal ik die communicatiedoelstellingen naar succesvolle content-oplossingen binnen ons RTL portfolio. Samen met een digital business developer en een creative brainstormde ik wat af en al snel konden we samen met Branded Entertainment Bureau Fuse een vernieuwend en uitdagend concept presenteren. We schreven een pitch uit onder een aantal producenten en Towel Media was de absolute koploper. Samen met Renault kozen we voor de weg buiten de gebaande paden. Twee maanden later waren de opnames in Frankrijk een feit en ondertussen is Extreme Roadtrip live: een multi-screen serie, een digital first concept met een distinctive content approach. Heel veel mooie buzz-woorden maar wat houdt het in?

Extreme Roadtrip is een format waarin we mooie verhalen vertellen. In plaats van alleen via TV, vertellen we deze verhalen via verschillende platformen (YouTube, RTL XL, de website, Facebook, RTL 5 en Renault-platformen). Zo kan iedereen overal, altijd en via ieder device kijken naar onze drie vrienden die een avontuurlijke roadtrip door Frankrijk maken in een Renault Kadjar. Onderweg stoppen ze op prachtige locaties om daar samen met BN’ers de coolste extreme sports te beoefenen.

Daar wil je als kijker bij zijn. Je wilt meedoen en al je vrienden vertellen om uit die comfort zone te komen en ook samen op reis te gaan! Stop watching, start living! En dat geldt ook voor Renault en RTL. De wereld verandert en wij kijken niet toe; we hebben lef om in het diepe te springen en de top te bereiken. We pionieren samen. We betreden nieuwe gebieden zonder dat we gebruik kunnen maken van de ervaring van anderen. Wat mij betreft pionieren we zo door met elkaar. Ik droom alvast over Extreme Yoga Trip.

Nieuwsgierig geworden? Kijk dan hier.
Doe hier mee! En maak kans op een extreme roadtrip met je vrienden in de Kadjar.

 

 

Leave a Reply

Your email address will not be published.