• Onze modellen

Door Renault Nederland

23-02-17

De Renault Kadjar en Captur in Extreme Roadtrip

In de designfilosofie van Renault komt, na de levensfase ‘love’, de tijd dat mensen erop uittrekken en het leven gaan ontdekken. ‘Explore life’ volgt na de verliefdheid waarvoor de Renault Clio symbool staat. In de Explore fase gaan mensen op avontuur en zoeken ze dit buiten de gebaande paden. In deze fase gaan de modellen Renault Kadjar en Captur mee op avontuur.

Het zijn dan ook de modellen Renault Kadjar en Captur die een rol spelen in de nieuwe serie van Extreme Roadtrip, die te zien is bij RTL7 en op het YouTube kanaal van RTL BaseCamp. De tweede editie van Extreme Roadtrip speelt zich af in het avontuurlijke IJsland. Giel de Winter van Stuk TV maakt samen met JayJay Boske een rondrit over dit pure eiland en maakt kennis met alle extreme sporters die het land rijk is. De tour levert mooie interviews met locals op die uitvoerig spreken over hun passie voor extreme sports en het avontuurlijke leven daaromheen. De IJslanders nemen Giel en JayJay onder andere mee paragliden, ijsklimmen en snowkiten. Hoe extreem wil je het hebben?

De rondrit door IJsland wordt gemaakt in een Renault Kadjar en Captur. In het onherbergzame en veelal volledig lege gebied – buiten de weinige nederzettingen om – rijden Giel en JayJay met de Kadjar en Captur over onverharde wegen naar de extreme sporters en hun favoriete locaties. Het geheel levert prachtige beelden van de woeste natuur op en de verkenning van het eiland past perfect bij de levensfase ‘explore life’ waarvoor beide crossover modellen van Renault bedoeld zijn. Is dit dan de enige reden dat Renault zich voor de tweede keer aan RTL’s Extreme Roadtrip verbindt?

Nee. Renault gelooft als merk heel erg in storytelling. Extreme Roadtrip biedt door zijn 360 graden mediaplatform, dat loopt van televisie, digital, een platform, social media tot video, een unieke kans om het verhaal van de Renault Kadjar en Captur aan een publiek te vertellen dat geïnteresseerd is in avontuur. Product placement is exact de setting waarvoor de auto bedoeld is. Extreme Roadtrip is dus niet alleen een avontuur in de zin van een spectaculaire rondrit over IJsland, het is ook een rondrit langs diverse media waarin het verhaal van Extreme Roadtrip met de Renault Kadjar en Captur telkens op de voor dat type media relevante wijze terugkomt.

Voor mediapartijen, zoals in dit geval RTL, is een format à la Extreme Roadtrip ook interessant. Het toont aan dat RTL, ook met dalende televisie kijkcijfers en een massale vlucht van de consument naar YouTube en apps, een prachtig platform aan grote merken kan bieden. Hierop kunnen zij via consistente en authentieke storytelling het verhaal van hun product vertellen en kijkers in een aanvullend media-avontuur aan zich binden. Door slimme toepassingen van data kan er tevens op alle digitale platformen gemeten worden wie interesse heeft in het betreffende product. Dit is waardevolle informatie die met retargeting tot conversie kan leiden. Hierdoor levert een dergelijke branded content samenwerking niet langer alleen maar een positief beeld over het merk of model op, zoals in het TV-tijdperk gemeengoed was, maar kan de storytelling voor merken ook nog leiden tot verkoop. Een succesvol avontuur dus.

Leave a Reply

Your email address will not be published.