• Easy life
  • Onze modellen

Door Renault Nederland

25-02-16

Raad de sneeuwhoogte 2.0

“Never change a winning team” - en zo werkt het ook met een succesvolle campagne. Vorig jaar kwamen we op het idee om in te spelen op datgene wat wintersporters continu bezighoudt: het weer. Of nog specifieker, de sneeuwhoogte. Ligt er überhaupt genoeg sneeuw? Met de activatie Raad de Sneeuwhoogte bereikten wij vorig jaar een grote groep wintersport fanaten die allemaal een poging deden om de actuele sneeuwhoogte in de Franse plaats Tignes te raden. Een groot succes en reden genoeg om dit jaar nogmaals naar de Franse Alpen af te reizen voor ‘Raad de Sneeuwhoogte 2.0’.

Nog verder, beter én mooier
2.0 betekent altijd een stap verder gaan, om nog betere en mooiere resultaten te bereiken. Het bleef dus niet bij de Franse Alpen, want we reden door naar Fiesch in Zwitserland en het populaire Solden in Oostenrijk om nóg meer mooie content te maken. Want ook het verhaal is dit jaar anders: de Renault Kadjar is de hero. Deze nieuwe cross-over van Renault kenmerkt zich door zijn design als een stoere cross-over. Stop watching, start living is de pay-off en wordt gelinkt aan Extreme sport. Vanuit dat idee hebben we drie verhaallijnen geschreven waarin de Kadjar in de hoofdrol speelt. In drie verschillende wintersportgebieden worden drie Extreme sporten ontdekt, ervaren en beleefd.

Waar zijn de video’s opgenomen?
In totaal hebben we in elf dagen tijd drie video’s in de verschillende landen geschoten. We begonnen in het zuidelijk gelegen plaatsje Serre Chevalier in Frankrijk – het hoogste gelegen wintersportgebied van de Alpen. Met de sneeuw zat het daar wel goed dus. Vervolgens reden we naar Fiesch om daar de bekende Altesch gletsjers vanuit de lucht te filmen. Dat leverde behoorlijk spectaculaire beelden op! We eindigen tenslotte in Oostenrijk, waar we de sporters tijdens hun tocht op het ijs volgen.

Hoe werkt het?
Het doel van de campagne is nog steeds het raden van de sneeuwhoogte. In plaats van één gebied, worden deelnemers dit jaar uitgedaagd om de sneeuwhoogte bij in totaal drie verschillende gebieden te raden. Raad jij het juiste aantal centimeters sneeuw, dan kun jij een Extreme Wintersport winnen. Maak jij zelf een huskytocht in Frankrijk, ga je paragliden over de gletsjers in Zwitserland of beklim je de mooiste bevroren watervallen in Oostenrijk.

Wij vroegen Dennis Hamakers, Creative Producer bij Dorst & Lesser en verantwoordelijk voor de productie van de campagne, hoe hij het heeft ervaren.

IMG_7541 (1)

Hoe gaat zo’n video productie in z’n werk?
“Per gebied hadden we in totaal drie dagen om alles te filmen, waarvan één dag puur bedoeld was voor het scouten van de locaties. Dus waar gaan we wat schieten. Het is niet net als in Hollywood dat we hele gebieden kunnen afzetten, dus je moet creatief omgaan met de wat er is. Dit jaar hadden we vooral de vrijheid om te experimenteren waardoor we ook veel verschillende shots hebben kunnen maken.

Voor het filmen van de sporten hebben we contact gezocht met lokale sporters. Het begon met de eigenaar van de husky honden in Frankrijk. Die man was super enthousiast en wilde graag meewerken. In Zwitserland ontmoetten we een stel dat een eigen paraglidingschool runt. Ze hadden twee dagen vrij en hebben ons toen de mooiste plekken van Zwitserland laten zien. In Oostenrijk ontmoette we een groep vrienden die al jarenlang ijs klimt.

Tot slot ga je ook met het lokale toerisme bureau om de tafel zitten. Zij kennen de omgeving natuurlijk super goed en hielpen ons met het vinden van de mooiste filmlocaties.”

Waar lag dit jaar de focus?
“Eigenlijk heel simpel, hele gave beelden maken! Het voornaamste verschil met vorig jaar zat in de Extreme sporten. De kijker moet na de video wel die trigger hebben om datgene wat hij/zij ziet ook te willen doen. Dat sluit dan weer mooi aan bij ‘Stop watching, start living’. Uit die luie stoel en gáán.”

Verwacht je dat het net zo’n succes wordt als vorig jaar?
“Zeker weten! Ik bedoel: wie wil er nou niet paragliden over gletsjers, ijs klimmen of met acht husky’s door de sneeuw heen crossen? Juist met die Extreme sporten spreken we een nóg breder publiek aan dan vorig jaar. Ik ben in ieder geval erg tevreden met het resultaat!”

Leave a Reply

Your email address will not be published.