• Onze modellen

Door Bas van Agten

25-11-13

Waarschijnlijk is niemand blij met een reclameblok terwijl je net lekker TV aan het kijken bent en je favoriete serie bruut wordt onderbroken door commerciële boodschappen met verschrikkelijke personages. Het gebeurt mij dan ook niet vaak dat ik een televisiereclame echt leuk vind. Misschien komt dit door de 10-0 achterstand waarmee iedere boodschap zonder twijfel al begint. Ik zit er namelijk helemaal niet op te wachten. Misschien door het feit dat commerciële boodschappen ook gewoon echt heel moeilijk sympathiek te maken zijn.

Toch zijn ze er wel. Reclames die na een paar jaren nog steeds een glimlach op je gezicht bezorgen. Als ik aan de commercials van Renault denk, heb ik heel duidelijk een favoriet. Het is misschien een oudje, maar de reclame van de Renault Mégane Estate van een paar jaren geleden blijft leuk.

De reclame speelt in op de emotie die gepaard gaat met het kopen van een auto. Je hebt de auto eigenlijk helemaal niet nodig, maar je vindt hem mooi. De enige reden waarom je de Mégane zou kopen is dus heel eenvoudig, je wilt hem gewoon. De USP van de auto, de ruimte, wordt wel genoemd, maar niet opgelegd als de reden om de auto te kopen.

Een subtiele benadering die samen met, ik zal het eerlijk bekennen, de woorden “Non, mais je la veux” uitgesproken door een sexy Fransman, zijn uitwerking op mij in ieder geval niet missen…

“ 

 

 

Leave a Reply

Your email address will not be published.