• Easy life
  • Lifestyle

Door Tessa Leenders

10-09-15

Van 17 tot en met 27 september 2015 staat de gehele autobranche weer in het teken van de autoshow van Frankfurt. De tweejaarlijkse Internationale Automobilausstellung (IAA) is één van de belangrijkste autobeurzen in Europa. In het thuisland van de Duitse merken wordt traditioneel groots uitgepakt met veel nieuws. Maar dat geldt dit jaar ook voor Renault, die twee wereldprimeurs meeneemt naar Frankfurt.

Autoliefhebbers kunnen volledig hun hart ophalen op een autobeurs. Stel je eens voor: één groot evenement, met álle automerken die in Europa actief zijn en meer dan honderd primeurs. Op het buitenterrein kun je rijden met de nieuwste modellen, terwijl er binnen en buiten veel leuke, interessante en gezellige activiteiten te beleven zijn voor jong en oud.

De gloednieuwe Talisman en Mégane op de IAA in Frankfurt
Een grote autoshow is een paradijs voor de autoliefhebber. En voor Renault zijn deze shows ook belangrijk. Het is de ideale gelegenheid om het publiek uitgebreid kennis te laten maken met de nieuwste producten. komende IAA is dan ook een heel belangrijke autotentoonstelling voor Renault, aangezien de gloednieuwe Talisman en Mégane daar voor het eerst aan het grote publiek worden getoond.

De meeste bezoekers bij de Mondial de l’Automobile in Parijs
Wat de IAA in Frankfurt is voor de Duitse merken, is de Mondial de l’Automobile in Parijs voor de Franse merken. De IAA is qua oppervlakte de grootste autobeurs in Europa, maar de beurs van Parijs trekt de meeste bezoekers. De laatste editie trok maar liefst 1.253.513 bezoekers. Tevens is het de oudste autosalon. De geschiedenis gaat terug tot 1894!

Niet voor niets staan de Mondial de l’Automobile en de IAA – die beide om de twee jaar plaatsvinden en elkaar afwisselen – met hoofdletters genoteerd in de auto-agenda. Maar dit geldt ook voor de Autosalon van Genève: een jaarlijkse show waar voornamelijk de Europese autofabrikanten hun belangrijkste primeurs tonen. De afgelopen editie trok 682.000 bezoekers. In ons eigen land was de AutoRAI bijzonder succesvol. De show trok dit jaar 291.717 bezoekers. Andere autobeurzen die voor Renault steeds belangrijker worden, zijn die in opkomende markten zoals de São Paulo International Motor Show in Brazilië, de Moscow International Automobile Salon in Rusland en de Auto Shanghai 2015 in China.

Ben jij wel eens op een autobeurs geweest?

Leave a Reply

Your email address will not be published.