• Actualiteit
  • Easy life

Door Renault Nederland

20-12-18

2018: het jaar van Renault Sport, nieuwe modellen & Dutch Design Week

Het jaar is bijna voorbij en dat betekent dat we traditiegetrouw terugblikken op het afgelopen jaar. Het jaar waarin we onze 120 jaar ‘Easy Life’ vierden en waarin onze Senior Vice President Corporate Design, Laurens van den Acker, ambassadeur was van Dutch Design Week. Benieuwd wat ons nog meer bezighield het afgelopen jaar? Lees snel mee!

De bestverkochte auto van 2017

Het jaar begon meteen goed met het prachtige nieuws dat de Renault Clio de bestverkochte, Nederlandse auto van het jaar 2017 was. Er werden maar liefst 11.778 stuks verkocht. Ter ere van dit mooie nieuws gingen we aan het begin van het jaar in gesprek met een trotse Clio eigenaar.

Nieuwe modellen

Voor Renault speelt Renault Sport een belangrijke rol, zo ook in 2018. Met de introductie van de nieuwe Renault Mégane R.S. begin dit jaar is de toon meteen gezet. Ook presenteerde Renault de Clio R.S. 18. Een gelimiteerde uitvoering, op basis van de Renault Clio R.S. 220 EDC Trophy, voorzien van opvallende details die verwijzen naar de Formule 1-auto van het Renault Sport Formula One Team. Ook werd er een nieuw lid aan de Trophy-familie toegevoegd: de nieuwe Renault Mégane R.S. Trophy. Liefhebbers kunnen zich opmaken voor nog betere prestaties en een sportiever design met dit nieuwe model!

Beschik jij over de R.S. Spirit?

We bleven nog even in de sportsferen! Dit jaar gingen we samen met Rob Kamphues op zoek naar autosportfans met dé R.S. Spirit. Liet jij zien dat je genoeg kennis in huis hebt van Renault Sport en de R.S.-modellen? Dan beschikte jij over de R.S. Spirit en maakte je kans op een geheel verzorgd weekend naar de Vogezen met de nieuwe Renault Mégane R.S.

120 jaar ‘Easy Life’

Ter gelegenheid van het 120-jarige bestaan presenteerden we op de klassieke automobieltentoonstelling Rétromobile twintig voertuigen die in hun tijd excelleerden door in te spelen op de behoeften van automobilisten en door hun leven makkelijker te maken. Ook stond Concours d’Elégance Paleis 2018 bij Paleis het Loo dit jaar geheel in het teken van 120 jaar ‘Easy Life’. Een ware reis door de tijd! We spraken tijdens dit klassiekerfeest met een echte Renault-liefhebber, Emiel Maas, die zijn mooiste auto’s tentoonstelde tijdens het Concours d’Elégance. Benieuwd naar zijn verzameling? Lees er in dit blog alles over!

Renault Concours d'Elégance

De EZ-trilogie

Begin dit jaar werd tijdens de Autosalon van Genève de Renault EZ-GO onthuld, de eerste conceptcar in de EZ-trilogie. Het eerste voertuig uit deze serie liet zien hoe gedeelde stedelijke mobiliteit eruit kan zien. Later dit jaar volgde de EZ-PRO die liet zien in welke richting we denken als het gaat om de ‘last mile delivery’. Onze nieuwe EZ-ULTIMO sluit af als passioneel en krachtig robo-voertuig met een premium mobiliteitservaring.

Renault en Dutch Design Week

Renault heeft zich afgelopen jaar gepresenteerd als official partner van Dutch Design Week. Van 20 tot en met 28 oktober vond in Eindhoven het grootste designevenement van Noord-Europa plaats. Meer dan 335.000 nationale en internationale bezoekers beleefden een week vol design en innovatie. Martijn Paulen, directeur Dutch Design Foundation: ‘Laurens van den Acker zien we als de link tussen mens, innovatie, technologie, mobiliteit en industrie.’

Namens Renault toonde Laurens van den Acker in Eindhoven Renault SYMBIOZ concept, de autonome conceptauto en het huis, als één fysiek met elkaar verbonden. Tijdens Dutch Design Week gaf Van den Acker een Masterclass in het Renault SYMBIOZ huis waarin hij vertelde over de toekomst van mobiliteit die live te zien was op Facebook. Daarnaast stelde Renault dit jaar 45 exemplaren van de 100% elektrische Renault ZOE ter beschikking voor de gratis vervoersdienst. Daarmee zijn de ‘Design Rides’ voor het eerst volledig emissieloos. Circa 18.000 ritten werden afgelegd. Het laden van de auto’s gebeurde op een van de grootste mobiele laadpleinen in Europa, speciaal door Renault in Eindhoven ontwikkeld door Van der Sijs techniek.

Renault Dutch Design Week

Het roer om

We begonnen met de drie aflevering van onze nieuwe YouTube-serie ‘Take the Alternative Road’. In deze serie volgden we mensen die een omslag in hun leven hebben gemaakt en echt de alternatieve route hebben genomen. Ook hebben we met deze serie een start gemaakt met IGTV, het nieuwe videoplatform van Instagram. Gemaakt zoals je je smartphone gebruikt; verticaal en de mogelijkheid om full screen video’s af te spelen. Renault was het eerste automerk in Nederland dat gebruik maakte van dit videoplatform.

Van Parijs naar Dakar

Ook dit jaar gingen twee teams weer de strijd met elkaar aan in de RTL-serie ‘Extreme Roadtrip’ tijdens een spannende roadtrip. Tijdens deze spectaculaire reis strijdden de teams tegen elkaar én tegen de extreme elementen in een uitputtende rally van Parijs naar Dakar. De twee teams gingen op avontuur in de SUV’s van Renault. Wegen leken soms onbegaanbaar en waren onbekend terrein. Gelukkig zijn de Renault Captur en Kadjar uitermate geschikt om deze uitdagingen te overwinnen.

We sluiten het jaar (natuurlijk) feestelijk af met een speciale kerstvideo. Merry Christmas!

Leave a Reply

Your email address will not be published.